COMMUNICATIE
In deze opleidingen leren de deelnemers communicatief goed te reageren in moeilijke situaties. Bvb. veeleisende klanten, professioneel omgaan met feedback, grenzen aangeven op positieve manier,...
Explorensia biedt 3 opleidingen communicatie aan, nl:
ESF - OPROEP 505
Deze opleiding(en) komt (komen) in aanmerking voor subsidiëring in het kader van het project "Werkbaar werk" i.s.m. Vorm DC (ESF oproep 505).
MEER INFO OF VRIJBLIJVENDE OFFERTE
Contacteer Olivier Scholts
Tel.: 0485 42 01 11
Communicatie I voor de huishoudhulp
Huishoudhulpen komen vaak in communicatief uitdagende situaties. Zij werken immers meestal bij de klant thuis waar zij hun rechtstreekse verantwoordelijke niet direct kunnen aanspreken.
In de opleiding Communicatie I voor de huishoudhulp leren de deelnemers op een assertieve, positieve manier omgaan met situaties die veel voorkomen in hun werksituatie. Op deze manier zijn de huishoudhulpen enerzijds beter gewapend voor de uitoefening van hun job en anderzijds zorgt een dergelijke positieve communicatie voor een professionele uitstraling voor de betrokken organisatie.
Communicatie I voor strijk(st)ers
Een goede klantvriendelijke communicatie is essentieel voor de goede werking van een strijkatelier. De strijk(st)ers zijn immers het uitgangbord van het strijkatelier.
In de opleiding Communicatie I voor strijk(st)ers leren de deelnemers enerzijds klantvriendelijke communiceren met de klant en anderzijds leren de deelnemers op een efficënte en vlotte manier intern communiceren. Deze opleiding zorgt voor een positieve uitstraling van het strijkcentrale en voor een vlotte interne communicatie in het strijkwinkel Deze opleiding richt zich tot huishoudhulpen die tewerkgesteld zijn in een strijkatelier.
Communicatie II voor de huishoudhulp
Een goede klantgerichte, assertieve communicatie is essentieel in de uitbouw van een goede relatie van een huishoudhulp met haar klant. Te weinig assertieve communicatie kan tot demotivatie bij de betrokken huishoudhulp leiden, terwijl te assertieve communicatie klanten afschrikt en een negatieve impact heeft op de organisatie in kwestie.
In deze Communicatie II voor de huishoudhulp staat klantgerichte communicatie centraal. De deelnemers leren de hand van een quiz, oefeningen en rollenspellen klantgericht communiceren in concrete situaties die zich kunnen voordoen in hun werksituatie.